Dzień dobry!
W dniu dzisiejszym odwiedzimy podwórko znajdujące się pomiędzy trzema kamienicami w jednym z dużych miast Polski.
Podwórko to nie wyróżnia się niczym szczególnym. Wręcz przeciwnie nie znajdziesz tu huśtawek, drabinek czy piaskownicy. Rośnie tu za to drzewo - najwyższe w okolicy. Sięga swoją koroną ponad dachy otaczających je domów i pozwala dostrzec to, czego nie widać z ziemi.
Co dokładnie? Tego dowiesz się za chwilę.
Przygotuj teraz proszę zeszyt w linie, piórnik oraz ćwiczenia. Zapisz temat lekcji: "Drzewo do samego nieba".
1. W piątek prosiłam Cię o odsłuchanie audiobooka lektury "Drzewo do samego nieba". Mam nadzieję, że udało Ci się wygospodarować trochę czasu i wykonać to zadanie. Jeśli jednak z jakiegoś powodu nie mogłeś tego zrobić, odsłuchaj teraz pierwsze 4 minuty i 40 sekund (reszty wysłuchasz w wolnej chwili):
Następnie otwórz ćwiczenia na stronie 50 i wykonaj test ze znajomości tekstu z ćwiczenia 1. Gdy zaznaczysz wszystkie odpowiedzi, uruchom film i sprawdź jak Ci poszło:
2. Poznaj teraz bliżej autorkę książki:
Jeśli masz ochotę stwórz krótką notatkę graficzną o autorce.
Podczas omawiania lektur wypisujemy również głównych bohaterów. Nie inaczej będzie i tym razem. Zapisz w zeszycie: Bohaterowie: bracia Lichoccy, ich rodzice i babcia, pani Rachlińska, Paweł, Dorota i jej mama, Bożena, dziadek Frączak, robotnicy.
W ten sposób stworzyliśmy, krótką metryczkę książki.
3. W tekście pojawiło się kilka trudnych słów. Spróbuj rozszyfrować ich znaczenie:
4. Drzewo było bardzo ważne dla bohaterów książki. Wszyscy sąsiedzi ramię w ramię stanęli, by bronić je przed ścięciem. Jak myślisz dlaczego?
Odpowiedź na to pytanie zapisz w zeszycie. Wystarczą 2-3 zdania. Możesz skorzystać z wyrażeń z ramki:
Jeśli masz ochotę narysuj, jak wyobrażasz sobie to drzewo.
5. Zastanów się teraz, czy Ty też masz takie miejsce, do którego lubisz wracać, w którym czujesz się bezpiecznie i gdzie możesz bawić się beztrosko. Przywołaj go w swojej pamięci. Pozwól sobie na chwilę relaksu:
Przespaceruj się po pokoju, napij się wody i wróć do wykonywania zadań.
6. Kilka dni temu ćwiczyliśmy pisownię wyrazu "nie" z czasownikami. Przypominam Ci, że nie z czasownikami piszemy zawsze oddzielnie (np. nie lubię, nie pisze, nie biegają).
Dziś dowiemy się, czy tak samo jest w przypadku przymiotników?
Przeczytaj poniższy tekst. Zwróć uwagę na wyróżnione wyrazy. W jaki sposób zostały zapisane?
Zapisz kolorem w zeszycie: Nie z przymiotnikami piszemy łącznie (np. nieciekawy, niewielki).
A następnie wykonaj ćwiczenie:
7. Połącz przymiotniki z odpowiednimi rzeczownikami. Wybierz trzy utworzone pary i ułóż z nimi zdania w zeszycie:
To już wszystkie zadania z edukacji polonistycznej. Mam nadzieję, że dzisiejsza lektura zainspiruje Cię do podejmowania działań i walki o spełnianie swoich marzeń. Tak jak bracia Lichoccy wyznaczaj sobie nowe cele i realizuj je krok po kroku. Pamiętaj, że możesz osiągnąć bardzo wiele.
* Zadania dodatkowe dla chętnych.
Wysłuchałeś całej lektury i chciałbyś sprawdzić swoją wiedzę na jej temat? Weź udział w teleturnieju:
https://wordwall.net/pl/resource/2514053/polski/drzewo-do-samego-nieba
Jeśli wolisz poćwiczyć pisownię nie z przymiotnikami, wykonaj ćwiczenie:
https://learningapps.org/12310836
Jeśli wolisz poćwiczyć pisownię nie z przymiotnikami, wykonaj ćwiczenie:
https://learningapps.org/12310836
wykonane Wercia i Pati
OdpowiedzUsuńBrawo!
UsuńZuzia
OdpowiedzUsuńZrobione!
Wspaniale!
UsuńGotowe
OdpowiedzUsuńBardzo się cieszę!
Usuńpani Aniu to był bardzo fajny temat i super zabawa :)
OdpowiedzUsuńZrobiłam.
OdpowiedzUsuń