Witaj!
Zakończyliśmy omawianie i utrwalanie znaków rzymskich. Dziś przyjrzymy się bliżej liczbom pięciocyfrowym, czyli dziesiątkom tysięcy.
Przygotuj proszę zeszyt do matematyki, piórnik. Jeśli masz w domu ćwiczenia to również mogą Ci się przydać.
1. Spróbuj odczytać zapisane liczby:Znajdziesz tu 9 liczb pięciocyfrowych i jedną sześciocyfrową, czyli 100 000.
Czy zauważyłeś pewną prawidłowość w ich zapisie?
Pod tematem zapisz kolejno liczby (pamiętaj o odstępie przed trzema ostatnimi cyframi każdej z liczb):
10 000 < 20 000 < 30 000 < 40 000 < 50 000 < 60 000 < 70 000 <
80 000 < 90 000 < 100 000
Jak odczytasz ten zapis?
Następnie wylosuj 3 liczby pięciocyfrowe i zapisz je słownie w zeszycie, np. 20 000 - dwadzieścia tysięcy. Możesz wspomóc się słownym zapisem liczb zamieszczonym powyżej:
https://wordwall.net/pl/resource/2569347
2. Przyjrzyj się teraz tabeli. Co można zauważyć?
Zauważ, że liczba pięciocyfrowa składa się z dziesiątek tysięcy, jedności tysięcy, setek, dziesiątek oraz jedności.
Zapisz teraz w zeszycie legendÄ™:
dt - dziesiątki tysięcy
jt - jedności tysięcy
Zapisz w zeszycie szyfry i spróbuj odgadnąć, jakie to liczby. Kieruj się podanym przykładem:
7dt 6jt 5s 0d 0j - 76 500
5dt 0jt 3s 7d 0j -
8dt 9jt 0s 0d 1j -
6dt 1jt 8s 8d 8j -
1dt 6jt 0s 5d 0j -
W taki sam sposób zaszyfruj następujące liczby:
93 460 -
44 002 -
28 121 -
Jeśli masz w domu ćwiczenia w ramach utrwalenia wykonaj zadanie 2 ze strony 68.
3. Porównaj liczby. Powiedz, która jest większa.
Czy coś zauważyłeś? Zwróć uwagę na pewną prawidłowość, kiedy porównujemy liczby o różnej liczbie cyfr:
4. Czas na krótką przerwę. Wylosuj 5 kart i wykonaj znajdujące się na nich ćwiczenia:
https://wordwall.net/pl/resource/913476/wychowanie-fizyczne/wf-klasa-2
Uzupełnij płyny w swoim organizmie i wróć do wykonywania zadań.
5. Czas na podsumowanie. Wykonaj poniższe ćwiczenia i sprawdź swoją wiedzę.
Wskaż największą lub najmniejszą liczbę:
https://wordwall.net/pl/resource/2566413/matematyka/najwi%c4%99ksza-lub-najmniejsza-z-liczb
Porównaj liczby i wstaw odpowiedni znak < lub >:
https://wordwall.net/pl/resource/2566499/matematyka/por%c3%b3wnaj-liczby
Uporządkuj jednoślady od najtańszego na najdroższego:
https://wordwall.net/pl/resource/2567468/matematyka/uporz%c4%85dkuj-jedno%c5%9blady-od-najta%c5%84szego-do-najdro%c5%bcszego
To już wszystkie matematyczne wyzwania na dziś. Bardzo dziękuję Ci za wytrwałość.
*Zadania dodatkowe dla chętnych.
Połącz liczbę z jej zapisem słownym:
https://wordwall.net/pl/resource/2280632/liczby-pi%C4%99ciocyfrowe
Wskaż cyfrę tysięcy, setek, dziesiątek lub jedności:
https://wordwall.net/pl/resource/1814693/tysi%C4%85ce-setki-dziesi%C4%85tki-jedno%C5%9Bci
Wykonane Pati i Wercia. Pani Aniu w tych ostatnich ćwiczenach miało być o jednośladach a są dwa razy te same ćwiczenia o znajdowaniu większej lub mniejszej liczby.
OdpowiedzUsuńJuż poprawiłam
UsuńZrobione pozdrawiam.
OdpowiedzUsuńWspaniale!
UsuńGotowe
OdpowiedzUsuńBrawo!
Usuń