wtorek, 26 maja 2020

Liczby pięciocyfrowe - środa 27 maja

Witaj!

Zakończyliśmy omawianie i utrwalanie znaków rzymskich. Dziś przyjrzymy się bliżej liczbom pięciocyfrowym, czyli dziesiątkom tysięcy.

Przygotuj proszę zeszyt do matematyki, piórnik. Jeśli masz w domu ćwiczenia to również mogą Ci się przydać.

1. Spróbuj odczytać zapisane liczby:



Znajdziesz tu 9 liczb pięciocyfrowych i jedną sześciocyfrową, czyli 100 000.
Czy zauważyłeś pewną prawidłowość w ich zapisie?

 
Zapisz teraz nowy temat lekcji: Liczby pięciocyfrowe.
Pod tematem zapisz kolejno liczby (pamiętaj o odstępie przed trzema ostatnimi cyframi każdej z liczb):

10 000 < 20 000 < 30 000 < 40 000 < 50 000 < 60 000 < 70 000 < 
80 000 < 90 000 < 100 000

Jak odczytasz ten zapis?

NastÄ™pnie wylosuj 3 liczby piÄ™ciocyfrowe i zapisz je sÅ‚ownie w zeszycie, np. 20 000 - dwadzieÅ›cia tysiÄ™cy.  Możesz wspomóc siÄ™ sÅ‚ownym zapisem liczb zamieszczonym powyżej:

https://wordwall.net/pl/resource/2569347

2. Przyjrzyj się teraz tabeli. Co można zauważyć?



Zauważ, że liczba piÄ™ciocyfrowa skÅ‚ada siÄ™ z dziesiÄ…tek tysiÄ™cy, jednoÅ›ci tysiÄ™cy, setek, dziesiÄ…tek oraz jednoÅ›ci. 

Zapisz teraz w zeszycie legendÄ™:
dt - dziesiątki tysięcy
jt - jednoÅ›ci tysiÄ™cy 

Zapisz w zeszycie szyfry i spróbuj odgadnąć, jakie to liczby. Kieruj się podanym przykładem:
7dt 6jt 5s 0d 0j - 76 500
5dt 0jt 3s 7d 0j
8dt 9jt 0s 0d 1j
6dt 1jt 8s 8d 8j
1dt 6jt 0s 5d 0j

W taki sam sposób zaszyfruj następujące liczby:
93 460 - 
44 002 -
28 121 - 

Jeśli masz w domu ćwiczenia w ramach utrwalenia wykonaj zadanie 2 ze strony 68.

3. Porównaj liczby. Powiedz, która jest większa.


Czy coś zauważyłeś? Zwróć uwagę na pewną prawidłowość, kiedy porównujemy liczby o różnej liczbie cyfr:
4. Czas na krótką przerwę. Wylosuj 5 kart i wykonaj znajdujące się na nich ćwiczenia:

 https://wordwall.net/pl/resource/913476/wychowanie-fizyczne/wf-klasa-2

Uzupełnij płyny w swoim organizmie i wróć do wykonywania zadań.

5. Czas na podsumowanie. Wykonaj poniższe ćwiczenia i sprawdź swoją wiedzę.

Wskaż największą lub najmniejszą liczbę:

https://wordwall.net/pl/resource/2566413/matematyka/najwi%c4%99ksza-lub-najmniejsza-z-liczb

Porównaj liczby i wstaw odpowiedni znak < lub >:

https://wordwall.net/pl/resource/2566499/matematyka/por%c3%b3wnaj-liczby

Uporządkuj jednoślady od najtańszego na najdroższego:

https://wordwall.net/pl/resource/2567468/matematyka/uporz%c4%85dkuj-jedno%c5%9blady-od-najta%c5%84szego-do-najdro%c5%bcszego

To już wszystkie matematyczne wyzwania na dziś. Bardzo dziękuję Ci za wytrwałość.
*Zadania dodatkowe dla chętnych.
Połącz liczbę z jej zapisem słownym:
https://wordwall.net/pl/resource/2280632/liczby-pi%C4%99ciocyfrowe
Wskaż cyfrę tysięcy, setek, dziesiątek lub jedności:
https://wordwall.net/pl/resource/1814693/tysi%C4%85ce-setki-dziesi%C4%85tki-jedno%C5%9Bci

6 komentarzy:

  1. Wykonane Pati i Wercia. Pani Aniu w tych ostatnich ćwiczenach miało być o jednośladach a są dwa razy te same ćwiczenia o znajdowaniu większej lub mniejszej liczby.

    OdpowiedzUsuń