Dzień dobry!
W dniu wczorajszym dowiedzieliśmy się w jaki sposób można rozpisać liczbę czterocyfrową oraz jak porównać dwie liczby czterocyfrowe ze sobą. Dziś nauczymy się wykonywać proste obliczenia - sumy i różnice liczb czterocyfrowych.
Przygotuj proszę zeszyt do matematyki oraz piórnik.
1. Potrafisz już dodawać i odejmować pełne setki. W bardzo podobny sposób dodaje i odejmuje się tysiące:
500+200=700 800-400=400
5000+2000=7000 8000-4000=4000
Przepisz teraz przykłady z 50 strony podręcznika do zeszytu i wykonaj obliczenia:
Trudne? Jestem przekonana, że nie.
2. Zastanów się teraz jak rozwiązać zadanie tekstowe:
Najpierw policz w zeszycie, ile pozostało na stadionie wolnych miejsc, a następnie odejmij liczbę miejsc wolnych od tych zajętych.
Zapisz również odpowiedź.
3. Teraz pokażę Ci, jak zaokrąglać liczby do pełnych setek lub pełnych tysięcy:
By zmierzyć się z tym matematycznym wyzwaniem, wykonaj ćwiczenie:
4. Ostatnie zadanie przed przerwą będzie polegało na zapisaniu liczby większej lub mniejszej od podanej.
Jeżeli chcemy zapisać liczbę większą o 300 od 2100, musimy dodać 300 do 2100:
2100+300=2400.
Jeżeli chcemy zwiększyć liczbę o kolejne 300, znów musimy wykonać dodawanie.
2400+300=2700
Zwiększamy o kolejne 300:
2700+300=3000
Otrzymaliśmy więc liczby: 2400, 2700, 3000, ...
Każda jest o 300 większa od poprzedniej.
Jeśli chcemy zmniejszyć liczbę 3000 o 300, musimy wykonać działanie odwrotne, czyli odjąć:
3000-300=2700
Zmniejszamy o kolejne 300:
2700-300=2400
2400-300=2100
Otrzymaliśmy liczby 3000, 2700, 2400, 2100,...
Każda jest mniejsza o 300 od poprzedniej.
Spróbuj rozwiązać na tej podstawie ćwiczenie 5 ze strony 50:
5. Czas na obiecaną przerwę:
Zadbaj o odpowiednie nawodnienie organizmu i wróć do rozwiązywania zadań.
6. Teraz masz okazję poćwiczyć swoją pamięć. Oblicz sumy w pamięci. Nie spiesz się. Nie liczy się czas, tylko poprawność obliczeń.
7. Zapoznaj się z treścią zadania treściowego ze strony 51:
Musisz tu wykonać dwa działania. Najpierw policz, ile przygotowano kostki bordowej, a następnie zsumuj (dodaj) ilość kostek szarych i bordowych. Zapisz także odpowiedź.
8. Czas na różnice. Oblicz w pamięci:
9. Na koniec zastanów się, co mogła kupić mama Marcela, a co tata?
Nie musisz zapisywać obliczeń, ani odpowiedzi. Po prostu zastanów się nad rozwiązaniem.
To już wszystkie matematyczne zadania, jakie dla Ciebie przygotowałam. Wspaniale Ci poszło!
*Zadania dodatkowe dla chętnych.
Czujesz niedosyt wiedzy? Wykonaj zadania:
wykonane PATI I WERCIA
OdpowiedzUsuńWspaniale!
Usuńzrobione
OdpowiedzUsuńBardzo się cieszę!
UsuńZrobione. Pozdrawiam k3a.
OdpowiedzUsuńBrawo!
OdpowiedzUsuńZrobiłam.
OdpowiedzUsuńGotowe
OdpowiedzUsuń