Dzień dobry!
Jak już wiesz, wszystkie rośliny oraz zwierzęta – tak jak i ludzie – potrzebują wody do życia. Niektóre jednak szczególnie upodobały sobie życie blisko zbiorników wodnych. Są też takie, które całe swoje życie spędzają w wodzie.
Dziś przyjrzymy im się z bliska. Dowiemy się, jakie tajemnice skrywają przybrzeżne szuwary i czy ślimaki potrafią pływać.
Przygotuj proszę zeszyt w linie, piórnik i ćwiczenia.
Ruszamy na wycieczkę nad jezioro!
1. Naszą dzisiejszą podróż rozpoczniemy od wysłuchania wiersza Jana Brzechwy "Żuraw i czapla":Zastanów się teraz:
Dlaczego żuraw i czapla nie wzięli ślubu? Co byś im doradził?
Jak oceniłbyś zachowanie obu ptaków?
Podaj przykład sytuacji, w której trudno Ci było podjąć decyzję. Jak udało Ci się wybrnąć z tej sytuacji?
2. Zajrzyj teraz na 42 i 43 stronę naszych ćwiczeń. Gdy będziesz już gotowy do ich wykonania, uruchom film:
3. Na wycieczce zdarzają się różne zaskakujące sytuacje, nie inaczej było i tym razem. Odpoczywałeś właśnie blisko pomostu, kiedy nagle ujrzałeś w oddali dziwne stworzenie. Przypominało ośmiornicę, ale przecież ośmiornice nie mieszkają w jeziorach. Postanowiłeś to sprawdzić:
https://view.genial.ly/5ec41e43f84d8c0d1ee5d7de/horizontal-infographic-lists-przygoda-nad-jeziorem
Po tak wyczerpującej przygodzie koniecznie uzupełnij płyny w swoim organizmie. Następnie przejdź do punktu 4.
4. W zbiorniku wodnym np. w jeziorze, choć woda wszędzie jest ta sama,
można wskazać 3 rodzaje miejsc, tzw. strefy, w których panują zupełnie
inne warunki do życia – i dla zwierząt, i dla roślin. Zupełnie inaczej
żyje się przy brzegu, inaczej na środku jeziora, a jeszcze inaczej na
dnie.Więcej na ten temat dowiesz się z prezentacji:
Otwórz teraz zeszyt i narysuj symbolicznie jezioro (Nie zapisuj nowego tematu - wciąż jesteśmy w tematyce wodnej). Zaznacz na swojej ilustracji strefę przybrzeżną, toń wodną oraz dno:
Jeśli masz ochotę dorysuj więcej zwierząt wodnych.
5. Na podstawie prezentacji, uzupełnij wraz ze mną ćwiczenia ze strony 44:
5. Na podstawie prezentacji, uzupełnij wraz ze mną ćwiczenia ze strony 44:
Wszystkie punkty naszej dzisiejszej wyprawy zostały zrealizowane. Na koniec złożymy wizytę pewnym niezwykłym ptakom:
*Zadania dodatkowe dla chętnych.
Chcesz utrwalić wiadomości z lekcji? Połącz w pary nazwy roślin wodnych z ich zdjęciami:
Rozpoznaj zwierzęta wodne:
zrobione
OdpowiedzUsuńWspaniale!
UsuńZROBIONE PATI I WERCIA
OdpowiedzUsuńBrawo!
Usuńzrobione i wykonane
OdpowiedzUsuńolusia
Super!
UsuńGotowe
OdpowiedzUsuńZrobiłam.
OdpowiedzUsuń