Dzień dobry!
Poznaliśmy już tysiące, dziesiątki tysięcy, setki tysięcy, a nawet miliony. Dziś potrenujemy proste obliczenia na tych liczbach - sumy i różnice.
Przygotuj proszę zeszyt do matematyki, piórnik. Jeśli masz ćwiczenia to również je wykorzystaj.
1. Na rozgrzewkę zadanie tekstowe. Jeśli pracujesz w ćwiczeniach, otwórz je na stronie 70. Jeśli w zeszycie zapisz: ćw. 1, s. 70.
2. Odczytaj liczby i znajdź odpowiednie działanie:
3. Kolejne zadanie tekstowe dotyczy różnicy liczb. Zapisz obliczenia i odpowiedź w ćwiczeniach lub w swoim zeszycie:
4. Tym razem połącz działania z odpowiednimi wynikami. Pamiętaj, że w matematyce nie liczy się czas, tylko poprawny wynik:
5. Czas na chwilę oddechu:
Napij się wody i wróć do pracy.
6. Dzisiejszy dzień obfituje w zadania tekstowe przed Tobą jeszcze dwa. W pierwszym wystarczy zapisać obliczenia. Nie musisz natomiast zapisywać odpowiedzi:
7. Kolejne zadanie jest zadaniem złożonym i do jego wykonania musisz użyć kilku obliczeń:
Najpierw oblicz, ile biletów sprzedano drugiego dnia. Następnie odejmij od 60 000 liczbę sprzedanych biletów pierwszego dnia i liczbę biletów sprzedaną drugiego dnia. Zapisz również odpowiedź.
8. Na koniec zastanów się, jakie trzy składniki możesz dodać do siebie, by suma wyniosła 100 000.
Zakoloruj te składniki w ćwiczeniach lub zapisz swój przykład w zeszycie.
Wymyśl 3 przykłady.
To już wszystkie zadania na dziś. Świetnie Ci poszło!
Wykonane Pati i Wera
OdpowiedzUsuńZrobione.
OdpowiedzUsuńZrobione
OdpowiedzUsuń