Witaj!
Wiesz już, jakie zmiany zachodzą w przyrodzie na wiosnę. Znasz wiosenne kwiaty. Potrafisz wymienić ptaki, które wracają do Polski i zwierzęta, które budzą się z zimowego snu. Jesteś też bacznym obserwatorem wiosennej pogody.
Podczas dzisiejszych zajęć dowiemy się, czy wnikliwe obserwowanie tego, co dzieje się wokół nas może nam pomóc. A jeśli tak, to w jaki sposób?Potrzebny Ci będzie zeszyt w linie oraz piórnik. Jeśli masz w domu podręcznik, również go przygotuj.
Zaczynamy!
1.Na początek uważnie przeczytaj opowiadanie Wojciecha Widłaka "Z wiosną na ratunek". Najedź kursorem na zdjęcia, by je powiększyć:
Pomyśl, co wydarzyło się podczas spaceru Jaśka i jego taty po lesie?
Zastanów się, w jaki sposób uważna obserwacja przyrody przydała się Jaśkowi w trudnej sytuacji?
2. Otwórz zeszyt. Zapisz temat lekcji: Obserwuję wiosenną przyrodę.
Pod tematem narysuj trasę wędrówki Jaśka. Wróć do przeczytanego tekstu i po kolei rysuj i podpisuj poszczególne elementy: kałużę, polankę z fiołkami, skowronka, kępę leszczyny, białe zawilce.
3. Tata Jaśka nie mógł wezwać pomocy przez telefon, ponieważ wyczerpała się w nim bateria.
Zastanów się jednak, co by mógł zrobić, gdyby tak się nie stało. Pod jaki numer mógłby zadzwonić?
Połącz numery alarmowe z odpowiednimi służbami:
https://wordwall.net/pl/resource/1034707
4. Teraz przypomnij sobie, co powinieneś powiedzieć wzywając telefonicznie pomoc. Musisz podać:
- Miejsce zdarzenia - Najlepiej podaj dokładny adres, jeśli go nie znasz opisz miejsce najdokładniej, jak potrafisz.
- Rodzaj zdarzenia - Opisz krótko co się stało np.: wypadek samochodowy, pożar, porażenie prądem.
- Ilość i stan poszkodowanych - Powiedz, ilu jest poszkodowanych, czy są przytomni, czy oddychają.
- Podaj swoje dane - Podaj imię i nazwisko, numer telefonu spod którego dzwonisz.
- Nie rozłączaj się ! - Dyspozytor może mieć dodatkowe pytania, może również powiedzieć, co możesz zrobić do czasu przyjazdu służb.
5. Czas na przerwę. Zapraszam Cię na krótki wirtualny spacer. Posłuchaj utworu Antonio Vivaldiego "Wiosna" i poobserwuj wiosenna przyrodę. Usiądź wygodnie i daj się porwać melodii!
6. Ups... Podczas, gdy my podziwialiśmy wiosenną przyrodę psotny chochlik narobił wielkiego bałaganu. Ułożyłam nazwy wiosennych kwiatów w kolejności alfabetycznej, a on wszystko poprzestawiał. Pomóż mi proszę uporządkować je jeszcze raz:
https://wordwall.net/pl/resource/1034917
Bardzo dziękuję Ci za pomoc. Bez Ciebie nie dałabym rady.
7. Przed Tobą ostatnie zadanie. Zastanów się, który z wiosennych kwiatów podoba Ci się najbardziej.
Wybierz swój ulubiony i napisz w zeszycie jego opis. Pomogą Ci w tym pytania pomocnicze:
1. Jaki kwiat opisujesz?
2. Gdzie go można spotkać?
3. Jaki ma kolor, kształt, wielkość?
4. Jak wyglądają jego liście?
5. Co myślisz na jego temat?
Możesz wykonać również ilustrację opisywanej rośliny.
Po wykonaniu tego zadania poproś rodzica o zrobienie zdjęcia i przesłanie go do mnie.
Życzę Ci dobrego dnia!
*Zadania dla chętnych: Lubisz wiosenne zadania? Oto kilka z nich:
https://www.superkid.pl/rozsypanka-online-wiosna-5
https://www.superkid.pl/krzyzowka-online-wiosna-1
https://www.superkid.pl/quiz-dla-dzieci-kwiaty-wiosenne
https://www.superkid.pl/uzupelnianka-p1-wiosna-1
Zadania wykonane.Pozdrawiamy.Wercia i Pati
OdpowiedzUsuńGratulacje!
UsuńZrobione. Pozdrawiam wszystkich. Krystian:)
OdpowiedzUsuńWspaniale!
Usuń