niedziela, 22 marca 2020

Wiosenna pogoda - wtorek 24 marca

Witaj!
Wiosenna pogoda lubi płatać nam figle, o czym mówią nam znane polskie przysłowia:
"W marcu jak w garncu" oraz "Kwiecień plecień, co przeplata, trochę zimy, trochę lata".
O zmienności wiosennej pogody mogliśmy przekonać się w niedzielę, kiedy to na zmianę przygrzewało słonko i padał śnieg.
Przygotuj proszę piórnik i zeszyt w linie.
3,2,1... startujemy!
1. Najpierw zastanówmy się wspólnie, jakie zjawiska pogodowe można zaobserwować wiosną?
Jednym ze składników pogody są opady. Wiosną oprócz deszczu, śniegu, śniegu z deszczem może pojawić się grad. Innym składnikiem pogody jest zachmurzenie. Może występować zachmurzenie małe, duże lub całkowite. Może też być bezchmurnie. Kolejny składnik pogody to wiatr. Wiatr może być słaby lub silny. Wiosną możemy też zaobserwować inne zjawiska atmosferyczne takie jak burza czy tęcza. Temperatura na wiosnę też potrafi być bardzo zróżnicowana.
Zapisz teraz w zeszycie temat: Wiosenna pogoda. Pod tematem lekcji wypisz jedno pod drugim wszystkie zjawiska pogodowe, o których była mowa wcześniej i zaprojektuj odpowiednie symbole do każdego z nich (takie, jakie mogłyby pojawić się na mapie pogody).
Zadanie na 3 kolejne dni: narysuj obok siebie trzy duże marcowe garnce pod każdym z nich zapisz odpowiednią datę (np. 24.03, 25.03, 26.03). Obserwuj pogodę każdego dnia i wrzucaj do swoich garnców symbole zjawisk pogodowych, które zaobserwowałeś.
2. Wiosenna pogoda potrafi być czasem niebezpieczna. Uzupełnij tekst, brakującymi wyrazami i dowiedz się więcej na ten temat:
https://learningapps.org/display?v=pivymax8j20
3. Zrób sobie teraz małą przerwę. Zakręć 3 razy kołem aktywności i wykonaj wylosowane ćwiczenia:
https://wordwall.net/pl/resource/990861/przerwa-%c5%9br%c3%b3dlekcyjna
Napij się wody i wróć do pracy.
4. Przypomnij sobie teraz jakie znamy rodzaje zdań:


Następnie w zeszycie zapisz podane zdanie:
Ubieram się stosownie do pogody.
Jest to zdanie oznajmujące, utwórz teraz do podanego zdania: zdanie rozkazujące i pytające.
Kolejne zdanie to:
Czy oglądasz prognozę pogody?
To zdanie pytające. Utwórz do niego zdanie oznajmujące i rozkazujące.
5. Na koniec rozwiąż krótki test (tylko część 1):
https://www.eduelo.pl/quiz/521/czesc/1/
Brawo! Udało Ci się wykonać wszystkie zadania. Teraz czas na odpoczynek. Życzę Ci miłego dnia.

*Zadanie dla chętnych.
Sprawdź czy wiesz, jaki to rodzaj zdania? Wstaw odpowiedni znak:
https://wordwall.net/pl/resource/994052
Chcesz dowiedzieć się więcej na temat zagrożeń związanych z wiosenną pogodą, wejdź na stronę:
https://epodreczniki.pl/wczesnoszkolna/KL3_ORE_V9_WIOSNA_3_3_22_104_p0
i rozwiąż blok zadań "Powódź".
Powodzenia!

11 komentarzy: