Mój Drogi!
Dziś rozpoczynamy pracę w czwartej części naszego podręcznika i ćwiczeń do języka polskiego. Zaczniemy jednak nietypowo, bo od drugiego kręgu tematycznego, związanego z Polską i patriotyzmem. Do wcześniejszych tematów wrócimy za jakiś czas.
Przygotuj proszę zeszyt w linie, 4 część ćwiczeń oraz piórnik.
1. Na początek rzut okiem do majowego kalendarza:
Zapisz proszę temat lekcji: Majowe Świętowanie. Pod tematem namaluj 3 kartki z kalendarza. Zapisz na nich daty i nazwy świąt.
2. Przeczytaj teraz tekst z podręcznika: Kto rządzi w Polsce? i odpowiedz na pytanie nr 3 zamieszczone pod tekstem.
Na podstawie tekstu wykonaj quiz z zadania nr 5 ze strony 15 naszych nowych ćwiczeń.
3. Do polskich symboli narodowych zaliczamy: flagę, godło oraz hymn państwowy "Mazurek Dąbrowskiego".
Zapisz teraz na ten temat krótką notatkę w zeszycie, a następnie zmierz się z patriotyczną układanką:
4. Czas na małą chwilę relaksu:
Zrób jedną rundkę wokół pokoju spacerując na palcach. Następnie zmień kierunek i zrób jedno okrążenie dookoła pokoju maszerując na piętach.
Napij się jeszcze wody i wróć do pracy.
5. Zapisz teraz w zeszycie: Konstytucja określa główne zasady funkcjonowania państwa, sprawowania w nim władzy oraz prawa i obowiązki obywateli.
Jak myślisz, czy konstytucja jest nam potrzebna? Czy państwo mogłoby funkcjonować bez niej? Pomyśl teraz, że w Polsce nie ma konstytucji i nie obowiązują nas żadne prawa. Wymyśl 3 zdarzenia do jakich mogłoby dojść w takiej sytuacji. Porozmawiaj o tym ze swoimi rodzicami lub rodzeństwem.
6. Spójrz teraz na zadanie 4 ze strony 15 nowych ćwiczeń. Zobacz w jaki sposób odmienia się słowo "konstytucja". Zwróć uwagę, że w innej formie tego wyrazu występuje końcówka -ji.
Znajdziesz tam jeszcze 5 innych przykładów wyrazów, które odmieniają się w ten sposób. Wpisz odpowiednie formy tych wyrazów, a następnie wybierz 3 z nich (te zakończone na -ji) i ułóż z nimi zdania w zeszycie.
7. Czeka nas teraz mała powtórka. Czy pamiętasz kiedy wyraz "Polska" zapiszemy wielką literą a kiedy małą?
Jeżeli mówimy o kraju - Polska, wtedy zapiszemy go wielką literą.
Natomiast kiedy chodzi nam o przymiotnik, np. polska kuchnia, polska tradycja - to zapiszemy go małą literą.
Spójrz na kartkę z naszego podręcznika i przeczytaj informacje w zielonej ramce. Następnie wytłumacz pisownię wyróżnionych wyrazów z ćwiczenia 1:
Na tej podstawie wykonaj w zeszycie ćwiczenie numer 2. Zastąp symbol flagi nazwą kraju, narodowości lub przymiotnikiem. Pamiętaj, kiedy napiszesz wielką, a kiedy małą literę.
8. To już koniec zadań na dziś. By zakończyć nasze zajęcia patriotycznym akcentem spróbuj zaśpiewać piosenkę:
Życzę Ci miłego świętowania w biało-czerwonych barwach. Pamiętaj, że patriotyzm można okazywać na wiele sposobów, a barwy narodowe mogą pojawić się nawet w takim codziennym wydarzeniu jak śniadanie. Ogranicza Cię jedynie Twoja wyobraźnia!
*Patriotyczne zadania dla chętnych.
Quiz na Dzień Flagi:
Biało-czerwone sudoku:
Interesujesz się modą? Dowiedz się więcej o polskich strojach ludowych i wykonaj zadania z nimi związane:
Wykonane Pati i Weronika
OdpowiedzUsuńzrobione. :)
OdpowiedzUsuńwykonane pani aniu
OdpowiedzUsuńGotowe-pozdrawiam całą klasę Marika:)
OdpowiedzUsuńZROBIŁAM.
OdpowiedzUsuńGotowe. Udanego weekendu:)
OdpowiedzUsuń