Dzień dobry!
Część książki, na której się skupimy rozpoczyna się od powrotu dzieci do szkoły. Jest to szkoła zupełnie inna niż nasza. Jest znacznie mniejsza i nie ma w niej podziału na klasy. Wszystkich przedmiotów uczy jedna pani nauczycielka. Dzieci z Bullerbyn, by dotrzeć na lekcje na czas muszą wyruszyć wcześnie i pokonać bardzo długą drogę. W ten sposób dbają o swoja dobrą formę.
My też rozpocznijmy od krótkiej rozgrzewki:
1. Ciało rozgrzane, czas rozruszać nasz umysł. Wykonaj quiz wiedzy z jesienno-zimowych rozdziałów książki:
2. Teraz podobnie jak wczoraj stwórz mapę myśli, dotyczącą jesieni i zimy w Bullerbyn.Wypisz najważniejsze jesienno-zimowe przygody dzieci. Poniżej znajdziesz przykładową mapę:
3. Chciałabym dziś szczególnie się skupić na rozdziale dotyczącym szkoły. W Bullerbyn nie było telefonu, więc dzieci nie dowiedziały się o odwołanych zajęciach. Co wydarzyło się później? Spróbuj odtworzyć kolejność wydarzeń:
Stwórz teraz w zeszycie krótką notatkę pod tytułem "Choroba pani nauczycielki". Napisz na ten temat kilka zdań.
Wczoraj mówiliśmy o tym, że mieszkańcy Bullerbyn troszczyli się o zwierzęta. Rozdziały, na których skupiamy się dzisiaj mówią nam natomiast o trosce o drugiego człowieka. Pomoc innym była podstawową wartością dla wszystkich mieszkańców tej małej miejscowości. Od najmłodszych lat uczeni byli szacunku dla starszych i niesienia wzajemnej pomocy. Dzieci czytały niewidomemu dziadziusiowi gazetę, opowiadały mu o wszystkim, czego sam nie mógł zobaczyć. Chętnie pomogły chorej pani, a przed świętami nie zapomniały o samotnej sąsiadce z Zagajnika i zaniosły jej choinkę oraz jedzenie.
Warto brać przykład z bohaterów naszej lektury.
4. Czas na krótka przerwę. Wstań z krzesła i truchtaj przez 30 sekund w miejscu. Teraz weź głęboki wdech, unieś wysoko ręce i stań na palcach. Rozciągnij całe ciało. Podczas wydech zrób skłon i dotknij palcami podłogi. Powtórz ćwiczenie 5 razy. Na koniec stań w lekkim rozkroku i zrób skręty tułowia po 6 razy na każdą stronę.
Zadbaj o odpowiednie nawodnienie organizmu i wróć do pracy.
5. Na poprzednich zajęciach rozpoznawaliśmy różne części mowy. Dziś skoncentrujmy się na przymiotniku, czyli części mowy odpowiadającej na pytania: jaki? jaka? jakie?
A dokładniej dowiemy się, co to takiego stopniowanie przymiotnika?
Przypomnij sobie teraz, ile lat mieli bohaterowie lektury, kiedy ich poznaliśmy?
Lisa ma 7 lat. Anna jest jej rówieśniczką.
Britta ma 9 lat.
Bosse i Olle mają po 8 lat.
Lasse ma 9 lat.
Olle jest młody, ale nie najmłodszy. Młodsza od niego jest Anna.
Zwróć uwagę, że w zdaniach tych pojawiły się 3 różne formy przymiotnika młody. Młody to stopień równy przymiotnika - młodszy to stopień wyższy przymiotnika - najmłodszy to stopień najwyższy przymiotnika.
By lepiej to zrozumieć obejrzyj film:
Narysuj w zeszycie trzy schody (tak jak było to pokazane na filmie).
Pod najniższym schodem zapisz: stopień równy, pod środkowym: stopień wyższy, a pod najwyższym: stopień najwyższy.
Na schodach zapisz kilka przykładów:
jasny- jaśniejszy - najjaśniejszy
szybki - szybszy - najszybszy
wesoły - weselszy - najweselszy
6. Przerysuj tabelę do zeszytu i spróbuj uzupełnić ją według wzoru:
STOPIEŃ
RÓWNY
|
STOPIEŃ
WYŻSZY
|
STOPIEŃ NAJWYŻSZY
|
wolny
|
wolniejszy
|
najwolniejszy
|
ciepły
|
|
|
|
mądrzejszy
|
|
|
|
najwytrwalszy
|
ciekawy
|
|
|
7. Na koniec w ramach utrwalenia rozwiąż króciutki test na eduelo. Znajdziesz go w zakładce powiadomienia:
Jestem pewna, że doskonale poradziłeś sobie z wszystkimi zadaniami. Jutro omówimy dalsze przygody wesołej gromadki z Bullerbyn. Jeśli chcesz możesz w ramach powtórki odsłuchać rozdziały od 24 do 34.
*Zadania dodatkowe dla chętnych:
Chcesz poćwiczyć jeszcze stopniowanie przymiotników? Wykonaj poniższe ćwiczenie:
http://pisupisu.pl/klasa3/stopniowanie-przymiotnikow-stopien-najwyzszy?fbclid=IwAR3Wzr0a8O7aFXYiPOfe_FTTdzbDD1W3940HKrNUMLfj5wcz5yb8nzO1O7E
wykonane i czekamy na skypa na lekcje Pati i Wercia
OdpowiedzUsuńwykonane
OdpowiedzUsuńZrobiłam.
OdpowiedzUsuńZrobione:) Krystian
OdpowiedzUsuńGotowe
OdpowiedzUsuń