Dzień dobry!
Tak jak wspomniałam Wam wczoraj dziś zajmiemy się pierwszą częścią lektury "Dzieci z Bullerbyn". Jak wiesz główni bohaterowie - Lisa, Britta, Anna, Lasse, Bosse i Olle są pełni pomysłów i energii. Spędzają czas na wspólnej zabawie i pracy. Choć czasem zdarzają im się kłótnie to wiedzą, że w przyjaźni tkwi siła.
Dlatego dzisiejszą lekcję rozpoczniemy od przypomnienia sobie słów piosenki, którą wspaniale wykonaliście na rozpoczęcie roku szkolnego:
1. Dziś skupimy się głównie na letnich przygodach naszych bohaterów. Sprawdź, czy pamiętasz, co takiego wydarzyło się w pierwszych trzynastu rozdziałach książki:
https://wordwall.net/pl/resource/1605989
2. Teraz stwórz mapę myśli dotyczącą przygód dzieci podczas wakacji. Moja wygląda tak, ale Ty możesz stworzyć zupełnie inną:
3. Skupmy się teraz na tym, w jaki sposób Svipp trafił do Ollego. Na początek spróbuj ułożyć wydarzenia w odpowiedniej kolejności:
Następnie zapisz nagłówek: Historia o tym, jak Svipp został psem Ollego.
Na podstawie interaktywnego ćwiczenia opisz krótko tą historię.
Pamiętasz, jak we wczorajszej prezentacji o życiu i twórczości Astrid Lindgren pojawiło się zdanie, że aktywnie walczyła o prawa zwierząt? Także w naszej lekturze autorka porusza ten ważny problem. W Bullerbyn dba się o zwierzęta. Żyje ich tutaj wiele, począwszy od kur i koni, poprzez
cielaki i jagnięta, a skończywszy na szczurach czy sowach. Los zwierząt nie jest nikomu obojętny, o czym świadczy uratowanie
bitego i głodzonego psa przez Ollego, wykarmienie z butelki małego
baranka przez Lisę czy przygarnięcie kociąt przez wszystkich bohaterów.
4. Czas zadbać o nasze plecy i kręgosłup. Poznaj ćwiczenie, które pozytywnie wpłynie na całe nasze ciało:
Napij się wody i wróć do pracy.
5. Dzieci z Bullerbyn były bardzo pomysłowe. Wymyślały przeróżne zabawy, by nie dopuścić do siebie nudy. Nawet droga powrotna ze szkoły okazywała się wielką przygodą i nigdy nie wyglądała tak samo. Raz dzieci wspinały się na drzewa, innym razem wędrowały po płocie. Jakie inne zabawy zapamiętałeś z książki?
Zapisz: Zabawy z Bullerbyn i wymień kilka propozycji.
Następnie opisz krótko tą, która spodobał Ci się najbardziej. Wystarczą 2-3 zdania.
Mi najbardziej przypadła do gustu zabawa w Indian.
6. Na koniec wybierz się drogą morską z polskiego Świnoujścia do Szwecji. Pokonują ją trzy statki. Narysuj w zeszycie symboliczne statki. Jeden z nich nazwij Przymiotnik, drugi Rzeczownik, a trzeci Czasownik. Załaduj na swoje statki odpowiednie wyrazy.
Przypominam, że przymiotniki to wyrazy odpowiadające na pytania: jaki? jaka? jakie?
Rzeczowniki odpowiadają na pytania: kto? co?
Czasowniki oznaczają czynność. Odpowiadają na pytania: Co robi? Co robią?
7. To już wszystkie dzisiejsze ćwiczenia, dotyczące lektury. Jutro skupimy się na rozdziałach od 14 do 23.
Jeśli masz ochotę odsłuchaj ich w ramach przypomnienia:
https://www.youtube.com/watch?v=W0Zv1zDaEwI&list=PLoWYjFHcn--WHh5u0lCg4NZr-8qr7YO-s&index=14
* Zadania bonusowe dla chętnych:
Chcesz powtórzyć części mowy? Obejrzyj prezentację:
https://www.eduelo.pl/prezentacja/791/
Jeśli jesteś już mistrzem w rozpoznawaniu części mowy, zagraj w milionerów i zgarnij główną nagrodę:
https://learningapps.org/2018101
Skończone. Pati i Wercia
OdpowiedzUsuńJesteście szybkie jak błyskawica!
Usuńzrobione pozdrawiam. Igor J.
OdpowiedzUsuńWspaniale!
UsuńZrobione wszystko na dziś. Pozdrawiam całą klase Maciek
OdpowiedzUsuńBardzo się cieszę!
Usuńgotowe
OdpowiedzUsuńZadania zrobione.
OdpowiedzUsuńTen komentarz został usunięty przez autora.
OdpowiedzUsuńzrobiłam.
OdpowiedzUsuń