Witaj ponownie!
W czwartek poznaliśmy sposób wykonywania najprostszych obliczeń w zakresie 1000. Dziś zwiększymy trochę stopień trudności i dowiesz się, dlaczego sposób który poznaliśmy ostatnio nie zawsze się sprawdzi.
Przygotuj proszę zeszyt do matematyki i piórnik. Dadaj trochę skupienia i zapału i możemy zaczynać.
1. Tak jak wspomniałam sposób dodawania, który poznaliśmy ostatnio nie sprawdzi się w przypadku trudniejszych obliczeń. Zobacz dlaczego:
*Powyższe zadania można obliczyć, dodając do siebie jedności, dziesiątki oraz setki, jednak trzeba zapamiętać i doliczyć dziesiątki i setki, jeśli przekraczamy poszczególne progi. Wrócimy do tych obliczeń za dwa dni i wtedy lepiej zrozumiesz, w jaki sposób to wykonać.
Spróbuj teraz samodzielnie obliczyć działania. Wykorzystaj sposób poznany podczas dzisiejszych zajęć:
792+8=
193+7=
660+40=
850+50=
2. Spójrz teraz na poniższe liczby i powiedz, ile brakuje do (400,700,1000):
3. Następnie rozwiąż w zeszycie przykłady z zadania 2 ze 42 strony naszych ćwiczeń:
4. Czas na krótką taneczną przerwę:
Zadbaj jeszcze o odpowiednie nawodnienie organizmu i wróć do matematycznych wyzwań.
5. Wykonaj teraz w zeszycie zadanie 4 z 33 strony naszego podręcznika:
6. Na koniec każdym kwadracie pomiń jedną liczbę, w taki sposób by suma pozostały trzech liczb była równa 1000. Otrzymane działania zapisz w zeszycie:
7. To już wszystko na dziś. Przypominam o jutrzejszym spotkaniu na Skypie o godzinie 9.40.
Życzę Ci dobrego dnia!
*Zadanie bonusowe dla chętnych.
Masz ochotę na więcej matematycznych wyzwań? Zmierz się z matematycznym escape roomem:
Gotowe
OdpowiedzUsuńgotowe Pati i Wercia
OdpowiedzUsuńPani Aniu prosimy nie niszczyć tyle papieru. Prosimy obrócić kartkę na drugą stronę. ;)
UsuńNa szczęście był z makulatury ;-)
UsuńGotowe Misia
OdpowiedzUsuńBrawo kochana!
UsuńWykonane
OdpowiedzUsuńBrawo!
UsuńWszystko zrobione
OdpowiedzUsuńBardzo się cieszę!
UsuńGotowe
OdpowiedzUsuń